неделя, 20 ноември 2011 г.

Неделно ми е...


Неделната вечер у дома е едно такова уютно преживяване, сравнимо с миризмата на домашните бабини курабийки, току-що извадени от нагорещената печка. Навън е студена ноемврийска вечер, у дома е приятно топло, чува се шум от работещия телевизор, пред който кротичко дреме котката и примърква нещо си на език, който само тя разбира и монотонното въртене на пералната машина. Няма как – трябва да я свършим и тази досадна работа, нали трябва да започнем новата седмица начисто. Някакви суеверни поводи и дребни трикчета-техники, с които се опитваме да предизвикаме благосклонността и добронамереността на капризната мадам Съдба – хвърляме отпадъците, пускаме прането в пералнята, почистваме с прахосмукачка – да изхвърлим лошото и негативното да остане в миналата седмица. Доколко е ефикасно – леко скептичен съм, но по-добре да не рискувам с предстоящия късмет.  

Та в неделя вечер е много приятно да си у дома с близките си – на печката къкри домашна супичка, която ще стопли трапезата след малко. Изморени сме – от ангажименти, обикаляне за ремонти, резервни части, всеки знае задълженията си. Налага се да поправям и по нещо през уикенда – тогава хората са си по домовете, не рискуват работата си във времена на криза, няма как да откажа посещение.  

Но е чудесно семейно преживяване – събрани у дома, без повод, просто защото е неделя и можем да се насладим на присъствие и взаимност, да обърнем внимание един на друг, да свършим някоя домакинска дреболия, да позяпаме филм по телевизията, ако намерим нещо, което не се пени и бълбука прекалено, не е твърде сиропирано или розово.
Неделно ми е – мързеливо, отпуснато, удобно като стар плетен от мама пуловер, който не обличам навън, но ми е топличък, леко размъкнат, хванал малки мъхчета – спомени от други, делнични дни, чувствам се щастлив с малкото, което имам, с хората, с които съм, с нещата, които съм свършил, ремонтирал, сътворил през седмицата. 

Неделно ми е...

А утре - всичко отначало...



               
                               (Сандра Ортега)


С пожелание за нова седмица – нов късмет! ;)









Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)