петък, 11 октомври 2013 г.

Декодер, кабели, антена и майстор, който да настрои телевизорите – мит за лесната и евтина цифровизация (по преките ми наблюдения на неволен участник в поредната техническа революция)



Ще споделя мои наблюдения, в ролята ми на техник, от изминалата седмица, свързани с цифровизацията на телевизията, настройките на телевизорите и закупуването на необходимите за целта допълнителни технически аксесоари, без които поредната техническа "революция" не би могла да се осъществи. 


Цифровизацията се оказва не  толкова елеменарна и евтина, колкото я рекламираха шумно. Освен декодер,  се налага допълнително закупуването на антена, кабели и ако декодерът се случи дефектен, трябва да се разправяш и да ходиш да го смениш. 


Като отидеш да купуваш декодер  продавачите не обясняват, че е нужна нова антена (спестяват тази информация - дали от мързел, безхаберие, незнание или плод на дребнотърговски сметки) – за целта е необходима къса антена за съответния диапазон. 


Също така, забелязах, че декодерите на работят добре с антенния кабел и е необходимо да се закупи кабел, за да се пусне сигнал през видео входа (AV).


Големите търговски вериги не разполагат с кабели, случайно или не, вчера една от тях имаше в наличност само залежали HD кабели с позлатени накрайници, чиято цена беше по-скъпа от тази на декодера. Едва ли са най-подходящи за собствениците на по-стари модели телевизори, които се нуждаят от декодер.


Друга подробност от пейзажа, наречен гръмко „цифровизация”, е че декодерите много често са дефектни – не изпълняват командите на дистанционното. Като доказателство - от три декодера за по-малко от седмица два се оказаха дефектни. 


Продължавам с още едно наблюдение в ролята ми на майстор техник (този път без ремонт на телевизори, а пералните в случая са неуместни) - неудобството от боравенето с две дистанционни -  едно за телевизора, а друго за декодера. Обяснете всичко на по-възрастни телезрители, които се страхуват от всяка технологична новост по принцип - защо трябва да натиска бутони от тук и тук, за да включи телевизионния приемник и да се наслаждава на поредната романтична серия, която го пренася в свят без мизерия, където доброто побеждава злото, а сметките и плащането им са несъществуващи проблеми, всичко това на фона на красивите страсти. 

Обяснявах и аз, миналата седмица неколцина съседи ме помолиха за помощ при свързването на кабели към декодера. Както споменах - не се оказа толкова елементарно да отговориш на всички въпроси, започващи с как и защо, по начин, по който да бъдеш разбран...


Като се добави таксата за майстор, който да настрои телевизора, цифровизацията излиза почти половин пенсия от по-ниските, на каквито карат масово по-възрастните хора. 


Свързването на декодери и телевизори днес не е в списъка със задачите ми - очакват ме сервиз на телевизор и две перални машини, отново едната има проблем с блокировката.



Слънчево намигване в петъчния ден и пожелание за чудесен октомврийски уикенд от мен, скромен майстор на ремонтите на перални, телевизори, печки и всички битови електроуреди, за които можете да се сетите.


И знае, и може! :)



Ремонт lxpress предлага сервизни услуги за битова техника с посещение на адрес,  включително събота и неделя. В добавка - консултации при закупуване на нова техника или нужда от техническо мнение или препоръка.



Изкуството да бъдеш професионалист!



За добрия майстор почивен ден няма!



Важно: Не работя с посредници, а единственият телефон, на който приемам поръчки за ремонт и мога да бъда намерен, е 0898 371028, може да оставите и  съобщение/коментар тук.





За контакти: Тел. 0898 371028


Сервиз на телевизори, перални, съдомиялни, сушилни, климатици, абсорбери, диспозери, печки, фурни, микровълнови, бойлери и др. битова техника по домовете без почивен ден.


1 коментар:

  1. Не зная дали е само начин да се прибират пари само, но не може да се отрече, че това е за по-доброто качество на телевизионните предавания. Винаги има слаби страни, по-скоро дефектни стоки в магазинната мрежа!

    Поздрави, майсторе и леки ремонти! :) Наташа

    ОтговорИзтриване

Благодаря, че коментирахте! :)